Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#PEDA *015.4 --- #PEDA *1.043 --- #A0006A --- 742 Scholieren en studenten --- onderwijssociologie --- onderwijsongelijkheid --- onderwijs --- Sociology of education
Choose an application
preventie --- schoolmaatschappelijk werk --- moeilijk opvoedbare jongeren --- jeugdzorg --- #A0103A --- 663.1 Jeugdbeleid --- 364.043 --- Jeugdhulpverlening : preventie --- 361.01 --- 371.21 --- 376 --- 362.7 --- 184 Kinderrechten en onderwijs
Choose an application
Broeikaseffect --- 540 Luchtverontreiniging --- #SBIB:043.IOS --- #SBIB:35H434 --- Beleidssectoren: milieubeleid en ruimtelijke ordening --- Climatic changes --- Environmental policy --- Government policy. --- Economic aspects. --- Government policy --- Economic aspects
Choose an application
Communities that Care (CtC) is een in de Verenigde Staten ontwikkelde strategie die door het centrum Jeugd van het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn toepasbaar wordt gemaakt voor Nederland. Het gaat om activiteiten en programma's gericht op het ondersteunen van ouders bij de opvoeding en op preventie van probleemgedrag bij kinderen en jongeren. Deze CtC-gids biedt een overzicht van in Nederland beproefde preventieve projecten en programma's in de domeinen Gezin, School, Jeugd en Wijk. De CtC-gids geeft inzicht in de preventieprogramma's: welke programma's kunnen waar, wanneer en hoe worden ingezet om de opvoeding van de jeugd te ondersteunen? Hoe kunnen ze de ontwikkeling van jongeren stimuleren, en tot slot: leveren deze programma's de gewenste resultaten op?
Age group sociology --- Community organization --- Social policy and particular groups --- Netherlands --- 364.043 --- Gedragsstoornissen --- Gezin --- 186 Kinderrechten en Welzijn --- Jeugd --- Preventie --- Projecten --- Scholen
Choose an application
Dit boek vergelijkt gemengd en niet-gemengd secundair onderwijs in Vlaanderen. Ingeleid door een historische en een theoretische inkadering, worden hierbij voornamelijk vragen beantwoord zoals: Zijn er inzake keuze van een ASO-studierichting door de leerling(e) verschillen tussen de beide onderwijsstelsels? Leidt mixiteit tot een uitgesproken sekseroldoorbreking en is er dan inderdaad sprake van een betere sociale integratie? Verloopt de ontwikkeling van welbevinden langs dezelfde lijnen in gemengde en gescheiden scholen? Hoe speelt bij dit alles de factor sekse van de leerling een rol en zijn er bijsturingen mogelijk? Deze en andere facetten worden behandeld aan de hand van gegevens die werden ingezameld bij meer dan zesduizend derdejaars meisjes en jongens uit achtenzestig scholen. (Bron:covertekst
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- 371.043.2-054 --- 720 Onderwijs --- Co-educatie --- 444 --- Coaching --- Evaluatie --- Feedback --- TFC --- Vergaderen --- 484.9 --- co-educatie (ler) --- Coëducatie --- co-educatie --- 371.043.2-054 Coeducatie. Desegregatie. Rassenintegratie --- Coeducatie. Desegregatie. Rassenintegratie --- Meisjesopvoeding, jongensopoeding, coëducatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijs --- School --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Buurt --- Sport
Choose an application
#SBIB:043.IO --- #SBIB:314H324 --- #SBIB:316.8H22 --- #SBIB:35H436 --- #A9203A --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: ouderenzorg en - beleid --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- Beleidssectoren: welzijn, volksgezondheid en cultuur --- Social policy and particular groups --- Netherlands
Choose an application
Botany
---
History of civilization
---
History of Belgium and Luxembourg
---
Louvain
---
Botanical gardens
---
Botanical libraries
---
Plants
---
Jardins botaniques
---
Botanique
---
Plantes
---
History
---
Pictorial works
---
Histoire
---
Bibliothèques
---
Ouvrages illustrés
---
Bibliothèque
---
libraries
---
Bibliographie
---
Katholieke universiteit Leuven (1970-....). Centrale bibliotheek
---
58
---
741.043
---
094:58
---
76.043
---
094.2 <493 LEUVEN>
---
Academic collection
---
#WPLT:syst
---
094 Biologie
---
#KVHA:Plantenboeken; Nederlands
---
930.85
---
949.3
---
Leuven
---
Chris Coppens & Roger Tavernier
---
wetenschap
---
plantkunde
---
botanica
---
K.U.Leuven
---
plantenboeken
---
planten
---
bloemen
---
herbaria
---
7.043
---
history.
---
Flora in de tekenkunst. Tekeningen van bomen; bloemen; vruchten
---
Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Botany
---
Iconografie: flora in de prentkunst
---
Oude drukken: bibliotheekcatalogi--
Choose an application
nieuwsberichtgeving --- massamedia --- ideologie --- inhoudsanalyse --- Mass communications --- 659.3 --- 316.773.3 --- 316.774 <043> --- #SBIB:309H512 --- #SBIB:309H1024 --- #SBIB:309H1015 --- #SBIB:AGGR --- #SBIB:031.GIFTCOM --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Communicatieinhoud. Communicatieve functies van de boodschap--(communicatiesociologie) --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3}--Dissertaties --- Verbale communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- Mediacommunicatie en ideologie --- Mediacommunicatie en ideologie. --- 316.774 <043> Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3}--Dissertaties --- 316.773.3 Communicatieinhoud. Communicatieve functies van de boodschap--(communicatiesociologie) --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 842 Media --- 812 Ideologie
Choose an application
This publication presents new measures and new ways of looking at traditional indicators, going beyond R & D to describe the broader context in which innovation occurs. It includes some experimental indicators that provide insight into new areas of policy interest. It highlights measurement gaps and proposes directions for advancing the measurement agenda. First looking at what is driving innovation in firms, and how the scientific and research landscape is being reconfigured by convergence, interdisciplinarity and the new geography of innovation hot spots, it presents broader measures of innovation, for example using new indicators of investment in intangible assets and trademarks. Human capital is the basic input of innovation, and a series of indicators looks at how well education systems are contributing to the knowledge and research bases. Further series examine how firms transform skills and knowledge, and shed light on the different roles of public and private investment in fostering innovation and reaping its rewards, with concrete examples from major global challenges such as health and climate change. The publication is a step towards evidence-based innovation policy making. It complements traditional "positioning"--Type indicators with ones that show how innovation is, or could be, linked to policy.
Research on teaching --- Science --- Methods in social research (general) --- AA / International- internationaal --- 338.6 --- 338.043 --- #SBIB:303H60 --- #SBIB:316.334.2A27 --- Wetenschappelijk onderzoek en ontwikkeling --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Bijzondere methoden: algemeen --- Ontwikkeling van de industriële structuur: innovatie --- Technological innovations --- Economic aspects. --- Social aspects.
Choose an application
World history --- Histoire sociale --- Sociale geschiedenis --- 930.21 --- #SBIB:043.AANKOOP --- #SBIB:93H1 --- #A0310A --- 922 Sociale geschiedenis --- Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap --- Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen van de geschiedenis --- Capitalism --- Communism --- Free enterprise --- Social history --- History --- 930.21 Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap --- Free markets --- Laissez-faire --- Markets, Free --- Private enterprise --- Economic policy
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|