Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Onderwijsongelijkheid
Author:
ISBN: 9060929764 Year: 1996 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Preventie van binnenuit : veilige leefsituaties, scholen, preventieve jeugdzorg, ondersteuning van ouders en hulpverleners
Author:
ISBN: 9023236416 Year: 2000 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voluntary approaches in climate policy
Authors: ---
ISBN: 1843763222 Year: 2004 Publisher: Cheltenham Elgar


Book
Veelbelovend en effectief. : Overzicht van preventieprojecten en -programma's in de domeinen gezin, school, kinderen en jongeren, wijk.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9059572297 Year: 2004 Publisher: Utrecht NIZW

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communities that Care (CtC) is een in de Verenigde Staten ontwikkelde strategie die door het centrum Jeugd van het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn toepasbaar wordt gemaakt voor Nederland. Het gaat om activiteiten en programma's gericht op het ondersteunen van ouders bij de opvoeding en op preventie van probleemgedrag bij kinderen en jongeren. Deze CtC-gids biedt een overzicht van in Nederland beproefde preventieve projecten en programma's in de domeinen Gezin, School, Jeugd en Wijk. De CtC-gids geeft inzicht in de preventieprogramma's: welke programma's kunnen waar, wanneer en hoe worden ingezet om de opvoeding van de jeugd te ondersteunen? Hoe kunnen ze de ontwikkeling van jongeren stimuleren, en tot slot: leveren deze programma's de gewenste resultaten op?


Book
Co-educatie : studiekansen en kwaliteit van het schoolleven
Author:
ISBN: 9044111043 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek vergelijkt gemengd en niet-gemengd secundair onderwijs in Vlaanderen. Ingeleid door een historische en een theoretische inkadering, worden hierbij voornamelijk vragen beantwoord zoals: Zijn er inzake keuze van een ASO-studierichting door de leerling(e) verschillen tussen de beide onderwijsstelsels? Leidt mixiteit tot een uitgesproken sekseroldoorbreking en is er dan inderdaad sprake van een betere sociale integratie? Verloopt de ontwikkeling van welbevinden langs dezelfde lijnen in gemengde en gescheiden scholen? Hoe speelt bij dit alles de factor sekse van de leerling een rol en zijn er bijsturingen mogelijk? Deze en andere facetten worden behandeld aan de hand van gegevens die werden ingezameld bij meer dan zesduizend derdejaars meisjes en jongens uit achtenzestig scholen. (Bron:covertekst


Book
Lokaal ouderenbeleid
Authors: ---
ISBN: 9032226843 Year: 1991 Publisher: 's-Gravenhage VNG


Book
Hortus botanicus: vijf eeuwen plantenboeken te Leuven
Authors: ---
ISBN: 905867388X 9789058673886 Year: 2004 Volume: 3 Publisher: Leuven Universitaire Pers Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Botany --- History of civilization --- History of Belgium and Luxembourg --- Louvain --- Botanical gardens --- Botanical libraries --- Plants --- Jardins botaniques --- Botanique --- Plantes --- History --- Pictorial works --- Histoire --- Bibliothèques --- Ouvrages illustrés --- Bibliothèque --- libraries --- Bibliographie --- Katholieke universiteit Leuven (1970-....). Centrale bibliotheek --- 58 --- 741.043 --- 094:58 --- 76.043 --- 094.2 <493 LEUVEN> --- Academic collection --- #WPLT:syst --- 094 Biologie --- #KVHA:Plantenboeken; Nederlands --- 930.85 --- 949.3 --- Leuven --- Chris Coppens & Roger Tavernier --- wetenschap --- plantkunde --- botanica --- K.U.Leuven --- plantenboeken --- planten --- bloemen --- herbaria --- 7.043 --- history. --- Flora in de tekenkunst. Tekeningen van bomen; bloemen; vruchten --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Botany --- Iconografie: flora in de prentkunst --- Oude drukken: bibliotheekcatalogi----België--LEUVEN --- Plantkunde --- Cultuurgeschiedenis --- Geschiedenis van België en Luxemburg --- Exhibitions --- HIS History & Biographies --- history --- botanical books --- herbarium --- library collections --- about valuable books --- next month's acquisitions --- 094.2 <493 LEUVEN> Oude drukken: bibliotheekcatalogi----België--LEUVEN --- 76.043 Iconografie: flora in de prentkunst --- 094:58 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Botany --- 741.043 Flora in de tekenkunst. Tekeningen van bomen; bloemen; vruchten --- 58 Botany --- book history --- botany --- botanical illustrations --- Bibliothèques --- Ouvrages illustrés --- Botanical science --- Phytobiology --- Phytography --- Phytology --- Plant biology --- Plant science --- Biology --- Natural history --- Histoire. --- #KVHA:Plantenboeken--Nederlands --- 581 --- Plantkunde--afbeeldingen --- Plantkunde--geschiedenis --- Floristic botany --- Flora in de tekenkunst. Tekeningen van bomen--bloemen--vruchten --- Katholieke Universiteit Leuven --- Botany - Belgium - Louvain - Bibliography - Catalogs --- Botany - Pre-Linnean works - Catalogs --- Acqui 2006


Book
Measuring Innovation : a New Perspective
Author:
ISBN: 9789264215689 9789264215696 9789264059474 9789264059467 Year: 2021 Publisher: Paris : Organisation for Economic Co-operation and Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This publication presents new measures and new ways of looking at traditional indicators, going beyond R & D to describe the broader context in which innovation occurs. It includes some experimental indicators that provide insight into new areas of policy interest. It highlights measurement gaps and proposes directions for advancing the measurement agenda. First looking at what is driving innovation in firms, and how the scientific and research landscape is being reconfigured by convergence, interdisciplinarity and the new geography of innovation hot spots, it presents broader measures of innovation, for example using new indicators of investment in intangible assets and trademarks. Human capital is the basic input of innovation, and a series of indicators looks at how well education systems are contributing to the knowledge and research bases. Further series examine how firms transform skills and knowledge, and shed light on the different roles of public and private investment in fostering innovation and reaping its rewards, with concrete examples from major global challenges such as health and climate change. The publication is a step towards evidence-based innovation policy making. It complements traditional "positioning"--Type indicators with ones that show how innovation is, or could be, linked to policy.

Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by